Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Elfogadom
Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap > Ötlettár >

6 hasznos tipp, hogy biztosan elsőre sikerüljön a felújítás

6 hasznos tipp, hogy biztosan elsőre sikerüljön a felújítás

Építkezne vagy felújítana? Mielőtt megrendeli a mesterember szolgáltatását, érdemes körültekintően eljárni, hogy sok bosszúságtól és extra költségtől megkímélje önmagát. Íme, 6 hasznos segítség, amit feltétlenül ismernie kell, mielőtt belevágna a nagy kalandba.

  • Ellenőrizzünk

Mindenekelőtt járjunk utána, hogy a választott szakemberünk mennyire jó a szakmájában. Kérjünk tőle referenciát, érdeklődjünk azoknál, akik már dolgoztattak vele, hogy milyen lett a munka végeredménye, elégedettek-e a felújítással.

  • Mindenképpen kössünk írásban szerződést

Mindaddig, amíg nincs vita a felek között és a megrendelt kivitelezés rendben és határidőre halad, nem tulajdonítunk nagy jelentőséget az írásba foglalt szerződésnek. Azonban gondoljunk csak bele, hogy mire hivatkozhatunk, és hogyan tudjuk majd bizonyítani, hogy miben állapodtunk meg a szakemberrel, ha nincs írásba foglalva. Vagy hogyan követelhetünk és mikortól kártérítést vagy késedelmi kötbért, ha ennek feltételeit előre nem rögzítettük?

Az írásos szerződés és a határidők rögzítése alkalmat ad mindkét félnek arra, hogy a szerződési feltételeket és az egész munka folyamatát végiggondolja, és valóban reálisan mérje fel az általa vállaltakat. A szakember azt, hogy az adott időre a munkát el tudja végezni, a megrendelő pedig azt, hogy a megrendelt munkát valóban ki tudja határidőben fizetni.

  • Mit tehetünk, ha nem megfelelő a szakember munkája?

A fogyasztót, a vállalkozó által részben vagy egészben elvégzett munka után szavatossági igény illeti meg. Az elkészült termék vonatkozásában a kellékszavatosság azt jelenti, hogy a terméknek rendeltetésszerű használatra alkalmasnak kell lennie, valamint pontosan olyan tulajdonságokkal kell rendelkeznie, amelyet a szerződésben a felek rögzítettek.

  • Mennyi ideig lehet a hibát bejelenteni?

A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a vállalkozóval közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni.

A jogosult szavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ez azt jelenti, hogy legkésőbb az elévülési időn belül kell bejelenteni a hibát. 

  • Hogyan biztosíthatjuk magunkat?

A mai gazdasági viszonyok között a vállalkozó nem fogja úgy a munkát elvállalni, hogy nem kér előleget. Feltétlenül úgy állapodjunk meg, hogy a műszaki tartalmakhoz kössük a kifizetéseket, vagyis pontosan meghatározott és ellenőrizhető teljesítés esetén fizessünk részösszeget. Ami feltétlenül fontos, hogy az utolsó részlet olyan mértékű legyen, amely arra sarkalja a vállalkozót, hogy tisztességesen fejezze be a munkát, mindenki megelégedésére.

  • Ki is a fogyasztó?

Fontos tudnunk, hogy kizárólag a természetes személy megrendelő minősül fogyasztónak, akinek érdekeit a jogalkotó több garanciális szabállyal is védi. Ha valaki nem természetes személyként, hanem vállalkozóként, cégként rendel meg egy munkát, rá nem a fogyasztókra vonatkozó szabályokat kell alkalmazni, hanem a gazdasági társaságok közötti jogviszonyra vonatkozókat. Ezért óriási jelentősége van annak, hogy kik is a szerződő felek.

Forrás: mapei.com

 

Szaktanácsadóink segítenek kiválasztani a legmegfelelőbb megoldást. A megrendelt termékeket igény esetén házhoz szállítjuk! Kérd ajánlatunkat!

Szaktanácsadásért, anyagszükséglet-számításért, árajánlatért, további információért fordulj hozzánk bizalommal elérhetőségeinken vagy kérj online ajánlatot a lenti gombra kattintva!

Mobil: +36-30-3776-775 
Telefon: +36-72-210-987 
E-mail: web@teglacentrum.hu

 

Tartalomhoz tartozó címkék: ötlet tanács