Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Általános szerződési feltételek

A webáruházban megrendelt termékeket kérése házhoz szállítjuk, de emellett lehetőség van a megrendelt termékek személyes átvételére is - 

1. Bevezető rendelkezések

Ezen Üzletszabályzat feltételei lépnek hatályba a Téglacentrum Kft. – építőpontjának terméksorából kiválasztott árucikkeknek:

  • a www.teglacentrum.hu honlapon, illetve
  • a telefonos vevőszolgálatunk  közreműködésével (tel.:+36 72 210 987) (továbbiakban: „Téglacentrum Kft. vevőszolgálat“),
  • a teglacentrum.hu webshop-on keresztül történő megrendelésekor.

A jelen Üzletszabályzat feltételei nem alkalmazhatók a www.teglacentrum.hu weblapról történő digitális tartalom letöltésére.

2. A vásárló szerződéses partnere

Név: Téglacentrum Kft.
Székhely: 7622 Pécs, Batthyány u. 10.
Cégjegyzékszám: 02-09-062602
Ügyvezető: Péter Endre
Adószám: 11012634-0-02
Telefonos vevőszolgálat telefonszám: +36 72 210 987
E-mail: web@teglacentrum.hu
Weboldal: www.teglacentrum.hu

A Téglacentrum Kft vevőszolgálat ügyfélszolgálati ideje:

Hétfőtől péntekig: 8:00-16:00

Az ügyfélszolgálat munkaszüneti napokon és ünnepnapokon nem üzemel.

3. A megvásárolni kívánt termék legfőbb jellemzői

A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék melletti ismertető tartalmazza. Az ismertető leírás tudatos fogyasztó általi téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállalunk.
A honlapon megjelenített képek illusztrációk, így azok a valóságtól eltérhetnek illetve az adatbázisban szereplő esetleges hibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk.

4. Regisztráció

A Webáruházban rendelés leadásához a következő, kötelező, *-al megjelölt adatok megadása szükséges:

  • vezetéknév és keresztév,
  • e-mail cím, 
  • telefonszám.

Házhozszállítás esetén a felhasználónak meg kell adnia a szállítási címét is, illetve megadható a számlázási cím is. Cégként történő vásárlás esetén „Cégnév” és „Adószám” megadása is szükséges.

Rendelést leadni regisztráció nélkül is lehetséges, de a vásárlóknak lehetőségük van a fenti adatok megadásával felhasználói fiókot létrehozni. A regisztrált felhasználók több címet is rögzíthetnek a profilbeállításaiknál.

A regisztrációt követően azonnal elkészül a Vásárló személyes fiókja, ennek megtörténtéről értesítőt kap az általa megadott e-mail címre.

A Vásárló a felhasználói fiókjába bejelentkezve:

  • módosíthatja adatait,
  • lecserélheti jelszavát,
  • módosíthatja címadatait,
  • megtekintheti kívánságlistáját, korábbi rendeléseit,
  • lehetősége van kezelni a hírlevél-feliratkozását,
  • letöltheti tárolt adatait.


A Vásárló személyes fiókjának törlését is a felhasználói fiókjában kezdeményezheti. A törlés kezdeményezését követően egy megerősítő e-mailt küldünk a felhasználónak a fiókjához tartozó e-mail címére, a felhasználó fiók törlését 30 napon belül az abban található hivatkozás megnyitásával erősítheti meg. A törlés visszavonhatatlan és minden személyes adatra kiterjed, beleértve a folyamatban lévő rendeléseket is.

Adatkezeléssel és Adatvédelemmel kapcsolatos rendelkezések az ÁSZF. 13. pontjában találhatóak.

5. Megrendelés

A termékeket a webáruházat böngészve a felhasználó a „Kosár ikon” vagy a „Kosárba” feliratú gomb használatával a kosarába teheti. A kosárba kerülés után a felugró dobozban a felhasználó választhat, hogy továbblép a kosarához vagy folytatja a vásárlást.

A Kosárban lehetősége van áttekinteni a Kosár tartalmát, változtathat a termékek mennyiségén, ilyenkor automatikusan újraszámolja a rendszer a mennyiségeket és az árakat.

A felhasználónak lehetősége van a kosárban lévő termékekre ajánlatot kérni az „Ajánlatkérés” gomb használatával. Ajánlatkéréshez a felugró dobozban kell megadni a szükséges adatokat.

A rendelési folyamat folytatására a „Tovább a pénztárba” gombbal van lehetőség.

A pénztárban első lépésként az elérhetőségek megadása szükséges, majd a címek megadása. Amennyiben a felhasználó már korábban regisztrált, lehetősége van bejelentkezni Pénztár első lépénél található „Bejelentkezés” hivatkozásra kattintva.


Az alapadatok megadása, ellenőrzése (bejelentkezett felhasználó esetén szállítási cím kiválasztása) után a következő lépés a „Szállítás” pont, itt a felhasználó kiválaszthatja, hogy üzletünkben történő személyes átvétellel vagy házhozszállítással szeretné-e megkapni a terméket. Itt már kijelzésre kerül az adott szállítási módhoz tartozó szállítási költség is.

Továbblépve a „Fizetés” pontra a felhasználónak lehetősége van a felkínált fizetési módok közül választani.

Elérhető fizetési módok:

Személyes átvétel esetén: banki átutalás (előre utalás), készpénz, bankkártya
Kiszállítás esetén: banki átutalás (előre utalás), utánvét (bruttó 100.000 Ft értékhatárig) – a futárnál készpénzben vagy bankkártyával fizetve. (Utánvétes fizetés esetén bizonyos szállítási mód esetén utánvétkezelési díj kerülhet felszámításra, melyet a fizetési mód neve mellett jelzünk a felhasználóknak.)

A fizetési módok alatti blokkban a felhasználónak lehetősége van számlázási címet választani és új számlázási címet megadni.

A „Tovább az összegzéshez” gombbal a „Rendelés összegzése” nézet jelenik meg. Itt áttekinthetőek a megadott adatok, a kiválasztott termékek, a rendeléshez kapcsolódó megjegyzés megadására van lehetőség és megjelenítésre kerül a rendelés végösszege is.

A megrendelés a „Vásárlási feltételek” elfogadását követően küldhető el, mellyel fizetési kötelezettség keletkezik. Megrendelő megrendelése elküldésével a Téglacentrum Kft Ügyfelévé válik. A megrendelés ügyfélszolgálatunk írásbeli (e-mail) visszaigazolása után tekinthető véglegesnek. A visszaigazolás 48 órán belül megérkezik az Ügyfélhez, ennek hiányában a megrendelése megismétlése szükséges.

6. Termék rendelkezésre állása

Az egyes termékek adatlapján az „Elérhetőség” tulajdonságnál feltüntetett érték alapján kalkulálható megrendelés várható szállítási ideje:

  • Raktáron lévő termékek esetén: átvétel/szállítás 2-3 munkanapon belül.
  • Külső raktárról elérhető: átvétel/szállítás 3-30 munkanapon belül lehetséges.
  • Előrendelhető: az átvétel/szállítás dátuma a rendelés beérkezését követően kerül meghatározásra.

Amennyiben a megrendelt árucikk nem áll rendelkezésre a rendelés idején, illetve a „külső raktáról elérhető”- ként feltüntetett termék nem beszerezhető 30 (harminc) napon belül, a Téglacentrum Kft. fenntartja magának a jogot, hogy ne fogadja el az áru megrendelését. Ebben az esetben szerződéskötés nem történik, amiről a vásárló értesítést kap. Bármely, a megrendeléssel kapcsolatos kifizetést a vásárló számára 2 (kettő) munkanapon belül a vevő által kért számlaszámra teljes egészében visszautaljuk.

A vásárló megrendelése alapján a részére legyártott, méretre vágott vagy kizárólag a vásárló részére megrendelt, egyébként készleten nem tartott termékekre (pl. egyedi méretű nyílászáró, bútorlap, munkalap, ablakkönyöklők, függönyök stb.) vonatkozó rendelés lemondása esetén a Téglacentrum Kft. jogosult a megrendelésben szereplő termékek teljes vételárának 30 % -át bánatpénzként megtartani, vagy ennek megfelelő összeg megfizetésére kötelezni a vásárlót.

A megrendelés, vagy annak visszaigazolása akkor tekinthető a Téglacentrum Kft, vagy a vásárlóhoz megérkezettnek, amikor az vásárló számára hozzáférhetővé válik. Nem terheli a Téglacentrum Kft-t semmilyen felelősség abban az esetben, amennyiben a visszaigazolás azért nem érkezik meg a vásárlóhoz, mert hibás e-mail címet adott meg, illetve az e-mail fiók tárhely telítettsége miatt az számára nem hozzáférhető.

7. Vételár és fizetési feltételek

A weboldalon található termék mellett feltüntetett ár a termék ajánlati ára, amely tartalmazza az általános forgalmi adót, azonban nem tartalmazza az esetleges szállítás, összeszerelés, beüzemelés költségeit. A beszerelés és szállítás költségei az ÁFSZ. 10. pontjában érhetőek el.

Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül feltüntetésre a Weboldalon, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, (pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő "0" Ft-os vagy "1" Ft-os) árra, akkor a Szolgáltató nem köteles a terméket hibás áron átadni, szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.

Az ajánlati ár az adott pillanatban, illetve akciós termékek esetén, a weboldalon meghirdetett ideig érvényes és csak akkor válik véglegessé, ha azt a Téglacentrum Kft. a megrendelést követően visszaigazolja. 

A termék végleges ára az az ár, amely a megrendelés visszaigazolásában megadásra került. A végleges ár a készlet erejéig meghirdetett, akciók esetében a visszaigazolásban megjelölt időn túl, de az akció időtartamán belül csak addig érvényes, ameddig a termék készleten van.

A megrendelt termék(ek) vételárának kifizetése történhet a termék átvételekor a visszaigazolásban megjelölt Áruházban. Házhoz szállítás esetén a szállítási díjjal együtt készpénzzel vagy bankkártyával, illetve weboldalon keresztül előre utalással.

A fizetés során beírt adatokat a Téglacentrum Kft. nem tárolja, azokat az adott fizetéskezelő cég kezeli, és a pénzügyi szolgáltatók eltérő adatvédelmi rendelkezései lépnek érvénybe ezen esetekben.

Amennyiben a megrendelés elküldése után, de még a visszaigazolás előtt foganatosított, telefonon vagy e-mailen történő egyeztetés során kiderül, hogy az adott termék(ek)ből nem áll rendelkezésre szabad készlet, de a termék(ek) megrendelhető(k) és a vásárló igényt tart a termék(ek)megrendelésére, akkor az ilyen módon megrendelendő termék(ek)re előleget kellhet fizetni. Az előleg mértéke a megrendelés bruttó összértékétől függően változik:

  • 0-100.000 Ft-ig a megrendelés összértékének 20%-a
  • 100.000 Ft felett a megrendelés összértékének 50%-a

Az előleg kifizetése személyesen a Téglacentrum Kft. építőpontjain készpénzzel vagy bankkártyával történik vagy banki átutlással.

A honlapunkon megrendelt termékek áráért csak a megrendelés visszaigazolása után vállalunk garanciát. Az árváltoztatás jogát a megrendelés visszaigazolásáig fenntartjuk.

8. Tulajdonjog fenntartása 

A kiszállított, ill. megrendelt árucikk mindaddig a Téglacentrum Kft. tulajdonában marad, amíg a termék kifizetése teljes egészében meg nem történik. Amennyiben a megrendelt vagy megvásárolt termék teljes vételára megfizetésre került úgy a termék tulajdonjog a vevőre száll át.

9. Vásárlói kör meghatározása 

Az értékesítési egységben, illetve a weboldalon ajánlott áruk értékesítése kizárólag fogyasztók és gazdasági társaságok, mint végfelhasználók részére történik. Az árucikkek kereskedelmi újraértékesítése nem engedélyezett. A Téglacentrum Kft. ennél fogva fenntartja a jogot arra, hogy ne fogadjon el olyan szerződéses ajánlatot, amelynél gyanú merül fel arra vonatkozóan, hogy kereskedelmi újraértékesítés céljából történt az ajánlattétel.

10. Átvétel és szállítás

Amennyiben a rendelés szerint az árut a vevő személyesen kívánja átvenni, úgy az ügyfél értesítést kap arról, mikor tudja az áruházunkban átvenni a rendelés szerinti termék(ek)et. A vásárlónak a rendelt termékek(et) az értesítés kézhezvételétől számított 3 (három) munkanapon belül van lehetősége átvenni. A rendelés átvételéhez a vásárlónak be kell mutatnia a számlát, a rendelés visszaigazolását vagy az átvételi értesítést, valamint valamilyen, közigazgatási hatóság által kiadott fényképes azonosító okmányt (pl. útlevél, személyi igazolvány, vagy jogosítvány). Amennyiben a vásárló nem veszi át rendelését az átvételi értesítő kézhezvételétől számított 5 (öt) munkanapon belül, a Téglacentrum Kft. fenntartja magának a jogot, hogy a vásárlási szerződéstől elálljon. Ebben az esetben a vásárló az esetlegesen kifizetett árnak megfelelő összegű jóváírást kap az eredeti fizetés formájában (azaz jóváírás a hitelkártyára, számlára visszautalás, illetve készpénz visszafizetés).

Az átadás-átvétellel az áruban bekövetkező kár veszélyének viselése a vásárlóra száll át. Az átvételt követően az áruban bekövetkező sérülésekért, hiányokért a Téglacentrum Kft-t felelősség nem terheli. Amennyiben az adott termékre jogszabály jótállást nem ír elő, úgy hiba miatti kifogás esetén a vásárlónak kell igazolnia, hogy a hiba az átadás-átvétel időpontjában az áruban már megvolt.

A termék fuvarozása a vásárló igénye szerint, a visszaigazolt megrendelésben kikötött feltételek alapján történik. A fuvarozás mindenkori díjait a www.teglacentrum.hu weboldal tartalmazza, valamint a kosár összeállításakor azonnal, illetve a megrendelés elküldése előtt látható.

Amennyiben a termék átvétele házhozszállítással történik, kérjük a vásárolt terméket szíveskedjen az átvételkor ellenőrizni, és amennyiben mennyiségi, vagy minőségi kifogása van a szállított termék(ek)kel kapcsolatban a szállítónak jelentse be reklamációját.

Szállítónk díjmentesen visszaszállítja a terméket, amennyiben véletlenül más, vagy nem annyi terméket küldtünk, illetve a termék sérült. Ezt követően haladéktalanul felvesszük Önnel a kapcsolatot és díjmentesen kiszállítjuk a megrendelt terméket.

11. Szállítási díjak

A rendeléshez tartozó szállítási díj minden esetben megjelenítsére kerül a Kosárban és a Pénztárban is.

A szállítási díj a csomag mérete alapján kerül meghatározásra. (Terjedelmes, törékeny, egyedi szálíltási, csomagolási megoldást igénylő termék megrendelése esetén a megrendelés beérkezését követően szükséges lehet a feltételek pontosítására.)

Súly- és mérethatárok: maximális tömeg: csomagonként 40 kg, kivétel a raklpos szállítmány. Maximális méret: maximum hosszúság 2400mm, Hosszúság + szélesség + magasság együttesen max. 3000 mm.

Az MPL futárszolgálat szállítási díjai (nettó árak):

  • 0-3 kg között – 1497 Ft
  • 3-5 kg között – 1588 Ft
  • 5-10 kg között – 1664 Ft
  • 10-20 kg között – 1944 Ft
  • 20-25 kg között -  2278 Ft
  • 25-30 kg között – 2603 Ft
  • 30-35 kg között – 3937 Ft
  • 35-40 kg között – 4180 Ft
  • 40kg – 999 kg között – raklapos szállítás – 17300 Ft

12. A vásárló elállási joga

Ha a vásárló fogyasztónak minősül, megilleti az elállás joga a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § értelmében.

Amennyiben a fogyasztónak minősülő vásárló eláll a vásárlási szerződéstől, a fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült közvetlen költségeket. A fogyasztót ezen felül egyéb költség nem terheli.

A Téglacentrum Kft. kizárólag eredeti, sérülésmentes, hiánytalan csomagolású termék visszaszolgáltatása, és a számla vagy blokk ellenében köteles a teljes vételárat a vásárló részére megtéríteni. A csomagolás, a termék, a számla, illetve blokk sérüléséből, hiányzásából eredő költségek a vásárlót terhelik. A vásárló viseli a termék visszaszolgáltatásából eredő költségeket (így az újbóli szállítás díját). A Téglacentrum Kft. a visszaszállítás bonyolításában a vásárló kérésére, a vásárló költségén, segédkezik. A Téglacentrum Kft. követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését.

A fogyasztó elállhat a visszaigazolással létrejött szerződéstől a vevőszolgálati telefonszámunkon (+36 72 210-987 ) megtett, vagy email címünkre küldött, ( web@teglacentrum.hu), vagy személyesen a Téglacentrum Kft. építőpontjain írásban 14 napon belül anélkül, hogy bármilyen indokot kelljen adnia erre vonatkozólag, vagy - ha a határidő lejárta előtt megkapta az árut - annak visszaküldésével. A fogyasztó az elállási jogát a termék értékesítésére irányuló szerződés esetében a :

a) termék átvételének napjától számított 14 napon belül, 

b) több termék szolgáltatásakor attól a naptól számított 14 napon belül, amelyen fogyasztó vagy a fogyasztó által megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy az utolsó termék átveszi, 

c) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződéskötés napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. 

Amennyiben a Téglacentrum Kft. ezen tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget az elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a 14 napos határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül a Téglacentrum Kft. megadja a fogyasztónak a meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le. Az elállás közlése vagy a kereskedelmi termék időbeni eljuttatása elegendő az elállási határidő betartásához.

Áru visszajuttatása a következő címre lehetséges: Téglacentrum Kft., H-7622 Pécs, Bacsó Béla u. 4.

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó részletes tájékoztató és nyilatkozat mintát a jelen általános üzleti feltételek 1. sz. mellékletében található.

A fogyasztót terhelik a visszaszolgáltatás közvetlen költségei, ha a kiszállított áru megfelel a megrendeltnek. Amennyiben a szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket a Téglacentrum Kft. kifuvarozta a fogyasztónak, és az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza, a Téglacentrum Kft. saját költségén visszafuvarozza a terméket. Postai küldeményként a legfeljebb 40 kg súlyú, illetve 2,4 méter volumetrikus méretet nem meghaladó termékek küldhetőek vissza.

A fogyasztó által kifizetett összeget - ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is - haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül utaljuk vissza. Ez a határidő az elállási szándék, kézhez vételekor kezdődik. Amennyiben a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Téglacentrum Kft. nem téríti vissza az ebből eredő többletköltségeket. Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a Téglacentrum Kft. mindaddig visszatarthatja visszafizetendő összeg kifizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte és a tulajdonjog átruházása megtörtént (a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni), kivéve, ha Téglacentrum Kft. kifejezetten vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszatérítés során a Téglacentrum Kft. az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha a fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

A felek eltérő megállapodása hiányában a fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogot: 

  • a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Téglacentrum Kft. a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállásra nyitva álló határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Téglacentrum Kft. a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

A fentiekben meghatározott jogokon túl, a fogyasztónak lehetősége van arra, hogy személyesen nyilvánítsa ki egy rendeléstől való elállását építőpontunkon az elállásra vonatkozó határidőn belül, a jelen általános üzleti feltételekhez 2. szám alatt melléklet Elállási nyilatkozat minta kitöltésével és hitelt érdemlő átadásával.

Ha a Téglacentrum Kft. a szerződésben meghatározott módon helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással teljesít, a vásárlót megillető elállási jog gyakorlása folytán a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Téglacentrum Kft-t terhelik. A költségek viseléséről, valamint a megfelelően helyettesítő termékkel, illetve szolgáltatással történő teljesítésről a Téglacentrum Kft. a vásárlót egyértelműen és pontosan tájékoztatja.

13. Szavatosság, jótállás, kárfelelősség

Az általunk biztosított termékekre a hatályos jogszabályoknak megfelelő, illetve a gyártó által biztosított szavatossági, illetve jótállási feltételeket biztosítunk, amely termékenként különböző.
A Téglacentrum Kft. szavatossági és jótállási felelősségére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvényben, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben, valamint a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézéséről eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendeletben foglaltak irányadóak.

Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretén belül adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 6 hónapon belül elévül. Amennyiben a jogosult igényét menthető okból nem tudta érvényesíteni, abban az esetben a szavatossági jogokat a teljesítéstől számított 1 éven belül tudja érvényesíteni.

Amennyiben a vásárló fogyasztó, azaz kereskedelmi vagy szakmai tevékenységén kívül köti meg a szerződést, a teljesítés időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Amennyiben a szerződés tárgya használt dolog, az elévülési idő 1 év.
A Téglacentrum Kft. webáruházon keresztül történő vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását. A felhasználó, illetve vásárló tudomásul veszi, hogy a böngészéssel és a vásárlással kapcsolatos esetleges kockázatokat saját magának kell felmérnie, illetőleg magának kell gondoskodni a számítógépe biztonságos használatáról és az azon tárolt adatok védelméről.

A Téglacentrum Kft. nem felel a vis maiorból eredő, vagy egyéb, az irányításán kívül eső események okán bekövetkező károkért, ideértve, de nem kizárólagosan a

  • a weboldal használatából, vagy üzemzavarából,
  • az adatok bárki által történő megváltoztatásából,
  • az információtovábbítási késedelemből adódó,
  • vírusok okozta,
  • szoftverhibából, internetes hálózat hibájából, egyéb technikai jellegű hibából eredő,
  • vonal, vagy rendszerhibából adódó károkért.

A Téglacentrum Kft. jogosult a jelen ÁFSZ-et és annak mellékleteit bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani. A módosítások a közzétételük időpontjától kezdve hatályosak és alkalmazandók. Árváltozás esetén a változást megelőzően feladott megrendelés esetében a régi – a változást megelőző és a vásárlónak visszaigazolt - ár érvényes és kerül felszámításra. 

A www.teglacentrum.hu weboldalon lehetőség van más weboldalakra történő átkattintásra a linkeken keresztül. Ezekre történő ugráskor a felhasználó átkerül más szolgáltatók által fenntartott oldalakra, ahol a személyes adatok kezelésére a Téglacentrum Kft.-nek nincs befolyása. A Téglacentrum Kft.-t semmilyen felelősség nem terheli továbbá a kapcsolódó weboldalakon közzétett információk és adatok tekintetében. A www.teglacentrum.hu weboldalról történő regisztrálással és/vagy vásárlással a Fogyasztó egyidejűleg elfogadja ezen weboldalhoz tartozó ÁFSZ-t és annak mellékleteit.

Vásárló részéről kártérítés követelésére nincs lehetőség, kivéve a termékfelelősség körébe tartozó kártérítési igényeket, amennyiben az életet, testi épséget, egészséget ért károkozáson alapul, valamint az olyan egyéb károkat, amelyek a Téglacentrum Kft. részéről történő szándékos vagy súlyosan gondatlan kötelességszegésen alapulnak. Kötelességszegés esetén a Téglacentrum Kft. csak a szerződéseknél tipikus, előre látható károkért vállal felelősséget. A Téglacentrum Kft. részéről megfelelő, szerződésszerű teljesítésének minősül, amennyiben a termék a honlapon vagy a használati útmutatóban szereplő tájékoztatáshoz képest kedvezőbb, előnyösebb tulajdonságokkal rendelkezik.

A Téglacentrum Kft-t semmilyen felelősség nem terheli, amennyiben a szállítási késedelem, illetve egyéb probléma vagy hiba a vásárló által pontatlanul és/vagy hibásan megadott adatok miatt következik be.

A kiválasztott termék adatlapján feltüntetjük a termék lényeges tulajdonságait tartalmazó leírásokat, a használati utasításokat azzal, hogy a kiválasztott termék tényleges tulajdonságairól részletesen a termékhez csatolt használati útmutatóból tájékozódhat.

Az általunk forgalmazott termékhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót csatolunk, azonban, amennyiben véletlenül mégsem kapná meg a termékkel együtt, kérjük ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt szíveskedjen jelezni az ügyfélszolgálatunknak, és természetesen azt haladéktalanul pótoljuk.

Az esetleges jótállás feltételeit, valamint a teljesítést követően igénybe vehető kiegészítő szolgáltatásokat (alkatrészellátás, javítószolgálat) a használati útmutatóhoz szerelt jótállási jegy tartalmazza, amennyiben a termék jótállás alá tartozik.

A Téglacentrum Kft. a jogszabályokban meghatározott kivételekkel nem vállal felelősséget a www.teglacentrum.hu oldalon harmadik fél által elhelyezett hirdetések, promóciós anyagok, illetve egyéb tájékoztatások jogszabályoknak való megfelelőségéért, tartalmáért. Ezen tartalmakért azt terheli felelősség, akinek érdekében a hirdetés megjelenésre került.

A Téglacentrum Kft. nem vállal felelősséget a rendszer használatából eredő károkért. A vásárló a Téglacentrum Kft. honlapját kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Téglacentrum Kft. nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősség kivételével. A Téglacentrum Kft. minden felelősséget kizár a honlap használói által tanúsított magatartásokért. A honlap használója kizárólagosan és teljes mértékben felelős saját magatartásáért, a Téglacentrum Kft. a jogszabályi keretek közt az eljáró hatóságokkal teljes mértékben együttműködik az esetleges jogszabálysértések felderítése érdekében.

14. Adatvédelem

A Téglacentrum Kft. ezúton tájékoztatja vásárlóit, hogy adataikat a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja. A vásárlók adatait harmadik félnek nem adja át, adatainak kezelésekor a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvénynek megfelelően járunk el.

Vásárlóinknak a megrendelés folyamán meg kell adniuk személyes adataikat (név, cím, telefonszám, e-mail stb.). A Téglacentrum Kft. kizárólag olyan adatot kér a megrendelés során, amelyek a megrendelések teljesítéséhez, a vásárlás lebonyolításához elengedhetetlenül szükségesek.

A Téglacentrum Kft. vásárlóit a pontos és gyors tájékoztatás érdekében a következő formában tájékoztatja: e-mail, telefon segítségével. Javasoljuk, hogy teljes körű adatokat adjon meg, hogy ügyfélszolgálatunk a lehető legrövidebb időn belül fel tudja venni Önnel a kapcsolatot a megrendelésével kapcsolatban.

A megrendeléskor, hírlevélre való feliratkozáskor, vagy törzsvásárlói regisztráció esetén ügyfélszolgálatunknak megadott adatokat a Téglacentrum Kft. saját belső felhasználására, statisztikák készítése céljából elemezheti, illetve azokat marketing és promóciós célokra felhasználhatja. A vásárló a személyes adatainak önkéntes közlésével hozzájárul ahhoz, hogy adataikat a Téglacentrum Kft. - esetleges tiltási nyilatkozatuk kézhezvételéig - minden további ellenszolgáltatás és engedélyezés nélkül saját marketing tevékenysége céljából a kutatás és közvetlen üzletszerzés célját szolgáló név és lakcímadatok kezeléséről szóló 1995. évi CXIX. törvényben meghatározott piackutatás és közvetlen üzletszerzés céljára a jövőben kezelje, feldolgozza, tárolja. Az adatokhoz kizárólag a Téglacentrum Kft. munkatársai férhetnek hozzá, az adatokat a 3. félnek a társaság nem adja ki.
Az adatkezelés visszavonásig érvényes. A hírlevélről való leiratkozás a hírlevél alján  elhelyezett „leiratkozás“- ra kattintva, az web@teglacentrum.hu e-mail címre történő lemondó levél küldésével, vagy postai úton a Téglacentrum Kft. székhelyére továbbított levéllel egyaránt lehetséges.
A vásárló az adatkezeléshez történő hozzájárulását bármikor módosíthatja, illetve visszavonhatja, továbbá kérheti személyes adatai helyesbítését, törlését, tájékoztatást kérhet az adatkezelésről.

Jogszerűtlen adatkezelés esetén az adatkezelés ellen tiltakozhat, bírósághoz, illetve adatvédelmi biztoshoz fordulhat jogorvoslatért.

15. Eljárás hibás termék esetén, reklamáció

A hibás termék miatt az ezzel kapcsolatos igény nyitva álló időszakban akár a vevőszolgálaton, akár a Téglacentrum Kft építőpontjain érvényesíthető.
Ha a vásárló nem minősül fogyasztónak, azaz a vásárló a kereskedelmi vagy szakmai tevékenységének keretében adja le megrendelését, a hiba miatti követelés az áru átvételétől számított 1 éven belül elévül.

A Kellékszavatosságról, termékszavatosságról és jótállásról részletes információt a jelen ÁFSZ 2. sz. mellékletében talál.

16. A jelen ÁSZF hatálya

A jelen ÁSZF-ben és mellékleteiben foglaltak - így a megrendelésre vonatkozó feltételek is -, továbbá a weboldalon feltüntetett árak csak és kizárólag a Téglacentrum Kft. Weboldalán és a Téglacentrum Kft. Vevőszolgálatán, a www.teglacentrum.hu -n keresztül történő vásárlás (interneten keresztül történő megrendelés) esetén érvényesek.

Ezen ÁSZF és mellékletei a magyar törvények hatálya alá esnek. Jelen ÁSZF-ben és mellékleteiben nem szabályozott rendelkezésekre a magyar jog az irányadó, különösen a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és Az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény vonatkozó rendelkezései alkalmazandóak.
Az esetleg felmerülő vitás kérdés jogszolgáltatásának helye a Téglacentrum Kft. regisztrált székhelye – 7622 Pécs, Bacsó Béla u. 4.

Jelen ÁFSZ. egyes pontjainak jogi érvénytelensége esetén a szerződés többi része kötelező erejű marad. Ahol alkalmazható, a vonatkozó törvényi rendelkezések lépnek hatályba az érvénytelen pontok helyett.

Tevékenységünkkel kapcsolatos esetleges panasz esetén az alábbi felügyeleti szervekhez fordulhat:

  •  Pécs Város Polgármesteri Hivatal Jegyzője (7621 Pécs, Széchenyi tér 1., 72/533-800)
  • Pécsi Járási Hivatal Műszaki Engedélyezési, Fogyasztóvédelmi és Foglalkoztatási Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály (Cím: 7630 Pécs, Hengermalom u. 2., (72)795-398)
  • Baranya Megyei Békéltető Testület (7625 Pécs, Majorossy I. u. 36., +3672-507-154, info@baranyabekeltetes.hu) 

17. Panaszkezelés

Vásárló a termékkel, a webáruházban történő vásárlással vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos észrevételeit, kifogásait a Szolgáltató Ügyfélszolgálati elérhetőségein jelentheti be.

A Szolgáltató ügyfélszolgálati elérhetőségei az alábbiak:

  • Ügyfélszolgálat postacíme: 7622 Pécs, Bacsó Béla utca 4.
  • Ügyfélszolgálat telefonszáma: +36 72 210-987
  • Ügyfélszolgálat e-mail címe: web@teglacentrum.hu
  • Ügyfélszolgálat telefonos elérhetősége: Hétfő - Péntek: 08:00 – 16:00

Fogyasztónak minősülő Vásárló a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos panaszát szintén a fenti elérhetőségek valamelyikén jogosult bejelenteni.

A Fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval.

Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a Fogyasztónak átadja, telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Fogyasztónak legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi.

Az írásbeli panaszt a Szolgáltató a beérkezését követően harminc napon belül írásban érdemben megválaszolja és intézkedik annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató megindokolja.

További jogérvényesítési lehetőségek

A Szolgáltató és a Fogyasztó között létrejött szerződések esetében az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a fogyasztó rendelkezésére:

Vásárlók könyvébe való bejegyzés. a vásárlók könyve elérhető a Szolgáltató üzleteiben. A bejegyzésre a Szolgáltató 30 napon belül írásban válaszol.

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: fogyasztói jogsértés esetén a Fogyasztónak lehetősége van panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál, aki a panasz elbírálása alapján dönt a fogyasztóvédelmi eljárás megindításáról.
Békéltető testület: a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatban (fogyasztói jogvita) a Vásárlónak lehetősége van békéltető testülethez fordulni.

18. Online vitarendezési platform 

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot online vitarendezés céljából. Ezen a felületen a fogyasztók beregisztrálhatnak, így lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az EU online vitarendezési platform itt érhető el: 
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU" 
(angol nyelvű)

19. Outlet-es termékek

Webáruházunkban megtalálhatók új, szépséghibás, csomagolássérült és használt termékek. Ezek a készülékeken illetve gépeken esztétikai hibák, sérülések előfordulhatnak, azonban működésüket nem gátolja, illetve zavarja. A webáruházban az „outlet”-es termékeket külön kerülnek megjelölésre, valamint a termék leírásakor az esetleges hibák is feltüntetésre kerülnek. Az „outlet”-es termékekre 1 év garanciát tudunk biztosítani országos szervízhálózat alapján.
Az árképzés a fenti esetleges kisebb hibákra tekintettel került megállapításra, azokkal kapcsolatban felelősségünket kizárjuk.

A fent felsoroltak miatt nyomatékkal felhívjuk figyelmüket, hogy átvételkor vizsgálja meg a készüléket (a futárnak ezt kötelessége megvárni), és ha az állapotával kapcsolatosan észrevételei vannak, azt a fuvarlevélre megjegyzésként szíveskedjen rávezetni, vagy súlyosan hiányosságok, sérülések esetén az átvételt tagadja meg!

Keresés