Közeleg az ősz - második rész
A nyár végéhez közeledve, egyre többször hallja az ember, elcsípett mondatként, hogy "meghozták a fát" vagy a "megjött a tüzelő télre, a hétvégén nekiállunk".
Ahogyan az előző cikkben is említettük, remek hétvégi program, igazi közösségformáló elfoglaltság, amikor megérkezik több köbméter fa, méterbe vágva az udvar közepére, vagy rosszabb esetben a kapu elé. Ezek egészen addig hangzanak jól amíg neki nem kell állni a feldolgozásnak. Tűző napon, száll a fűrészpor, a háttérben a kabócáktól csak még melegebbnek érzi az ember a levegőt. Ezeken a tényezőkön mi nem tudunk javítani, (maximum egy jó hűtőládával segíteni) de a munka elvégzéséhez tudunk megfelelő eszközt biztosítani.
Kínálatunkban megtalálható több márka közül az egyik, ha nem a legismertebb gyár, a DeWALT két akksis fűrészét vettük szemügyre. Mind a 18V-os és az 54V-os rendszer képviselteti magát ebben a körben.
Az egyedi képek most se maradnak el, szemezgessetek nyugodtan, de az áruházban élőben is megcsodálhatók...
DeWALT DCMCS575N-XJ
Elsőként az amerikai gyártó kínálatának legnagyobbikával kezdjük, az 54V-os, 50 cm-es vágáskapacitású DCMCS575-el.
A gyártó a leírásokban rendre azzal emeli ki a gépet, hogy a rendszer teljesítménye egy 50 ccm-es benzines gépével egyenértékű. Ezt mi el is hisszük, hiszen több vásárlónktól is azt kaptuk visszajelzésként, hogy bármilyen fának mutatták meg a gépet, tipikus kés a vajon effektus játszódott le.
Valamivel könnyebb mint a hasonló vágási paraméterekkel rendelkező benzines társai, még úgy is, hogy mi a DeWALT line-up-ból a legnagyobb, DCB549-es 15Ah-s akkut tettük bele. Ezzel a setup-al 7.78 kg volt a fűrész. A hatalmas kapacitású akksi jót tesz az üzemidőnek, előbb fárad el a használója mint ő, viszont a gép egyensúlyát megborítja kissé, érezhetően farnehéz lesz, de ez használat közben semmiben sem lassítja vagy akadályozza az embert.
Az OREGON lánc teszi a dolgát, 3/8"-os kiosztású, 13.5 m/sec lánc sebességgel halad a fában. A láncvezető szerkezetében több irányban merevített, erős fém ötvözet, így a megfeszülés nem okozhat benne kárt. A kétoldalon elhelyezett feszítő tüskék jó szolgálatot tesznek, ha keményebb az anyag, de igény esetén vissza is húzhatók.
Örömteli részlet, hogy a legutóbb próbált AL-KO 6656-os benzines géphez hasonlóan itt sem spórolták el a láncfeszítést, hagyományos, acélcsavaros megoldás maradt. Külön felhívnám a figyelmet a markolatba rejtett kulcsra, ami egy rendkívül ötletes megoldás, ugyanis egykezes megoldással, azonnal kezünkben az eszköz és állíthatjuk a láncot, nem kell táskában keresgélni a megfelelő méretű villáskulcsot...
Ahova csak lehetett a DeWALT felírta hogy BRUSHLESS, azaz szénkefe mentes motorral van szerelve, ami tudjuk hogy jót tesz a teljesítménynek és a tartósságnak is. Manapság már alig találni nem ezzel a technológiával készült terméket a gyártói felhozatalban, ami dicséretes.
Minden markolat csúszásmentes, gumírozott bevonatott kapott, még a fékezőkar is. Az ilyen vágáskapacitással készült gépek egyaránt alkalmasak darabolásra (kuglizásra), de döntőfűrészként is használhatók. Ennek megfelelően teljes hurkot kapott, hogy a 90'-os tartományban való elfordításig mindenhol stabilan, biztonságosan lehessen fogni. Ezek mellett is javasoljuk a kesztyű és a szemüveg használatát!
Az automatikus láncolajozás is része a gép tulajdonságainak, 1 dl-es tartályból szolgálja ki magát. Fontos kiemelni, hogy a megvásárláskor a gépekben nincs semmilyen olaj, a kenés biztosítása a vásárló feladata. A gyár maximum annyi folyadékkal "tölti" fel, amennyi a tömítések kiszáradását megakadályozza!
A mi meglátásunk szerint a DeWALT DCMCS575 láncfűrész egy olyan piaci szegmens felső kategóriáját képviseli ami már megközelíti (néha át is lépi) a benzines gépek ár sávját, természetesen a felszereltségtől függően. Sokkal csendesebb, könnyebb, kevesebb meghibásodási lehetőséget hordozó fűrész, mint egy robbanómotoros, ezért akinek ezek szerepet játszanak a vásárlási folyamatban, azok számára tökéletes választás!